Mūsdienu modernās reklāmas stratēģiskais mērķis ir neradīt tik lielu atšķirību starp reklāmu un reālo dzīvi. Tas nozīmē, ka patērētājam ir apnikušas tiešās komandas, kuras norāda, ka jums jāpērk tieši tā prece vai jāizmanto tieši tas pakalpojums. Tagad patērētājam vajag, lai viņus izklaidētu un iekārdinātu, turklāt lai tas tiktu pasniegts gan izsmalcināti, gan daiļi. Taču, kā lai to paveic? Laba reklāma cenšas radīt vai atgādināt labas izjūtas un tad pietiekami neuzmācīgi saistīt tās ar attiecīgo produktu vai pakalpojumu. Tādā veidā vienlaikus tiek meklēti maksimāli daudzveidīgi reklāmas izvietošanas un pasniegšanas veidi, cenšoties iespējami pamatīgi noslēpt tās reklāmisko dabu. Te, protams, var stāties pretī diezgan loģisks jautājums no latviešu lasītājiem par visām tām reklāmām, kas vienkārši un tieši stāsta: pērciet tikai to vai to preci (tā pie mums neapšaubāmi notiek parasti), tāpēc, ka tā prece ir vislabākā, visērtākā un visizdevīgākā. Šajā ziņā tiešām Latvija ir lielās pasaules reklāmas sākuma stadijā, kur ar vārdu “reklāma” saprot slidinājuma vietu kādā preses izdevumā. Taču pašlaik tieši reklāmai tiek pievērsta ļoti liela uzmanība Latvijas tirgū. Jau tagad mēs varam runāt par tās attīstību, izmantojot vietējo uzņēmumu reklāmas.
Taču šo visu procesu negatīvi ietekmē arī daži aspekti:
* milzīga birokrātija, kas valda lielajās pasaules kompānijās, kuru reklāmas sastāda lielāko daļu Latvijas masu medijos, tajā skaitā, arī preses izdevumos;
* Latvijas reklāmas firmu attīstības līmenis, kur pārsvarā tiek uzrādīta tikai galvenā informācija - firmas nosaukums un tā atrašanās vieta. Nemaz jau nedomājot par firmas zīmi (logo), pēc kuras jau pa lielāku attālumu varētu atpazīt šo firmu un arī tā pasniegšanas stilu. …