Pozīcija trigū ir stabils produkta īpašību, labumu un uzņēmuma tēls pircēja uztverē, salīdzinoši ar konkurentu piedāvājumu.
Produkta pozīciju nostiprināšana-tādu mārketinga pasākumu īstenošana, kuri noved pircēju pie stabilām domām par produkta neatšaubāmām priekšrocībām konkrētajā tirgū.
Pastāv vismaz 5 pozīcija,kas jānostiprina ar mārketinga pāsakumiem:
1.produkta specifisko īpašību, īpatnību pozīcija;
2.pircēju īpašo vajadzību apmierināšanas, īpašu patēriņa problēmu risināšanas pozīcijas;
3.pozīcija attiecībā uz patērētāju kategorijām;
4.pozīcija pret konkurentiem;
5.produkta klases pozīcija.
Stratēģija produkta pozīcijas nostiprināšanai tirgū.
Produkta tirgus pozīcijas nostiprināšanas stratēģija iekļauj:
produkta iespējamo konkurētspējīgo priekšrocību noteikšanu;
produkta konkurētspējīgo priekšrocību īstenošanu.
Konkurētspējīgās priekšrocības tirgū var būt saistītas ar mārketinga darbību dažādību:
produkta diferencēšana (dažādas īpašības, īpatnības, dizains, sortiments u.c.).…