Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:122159
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.03.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Pastāv četri faktori, kuri ietekmē pircēju iegādāties kādu preci. Tie ir 4P:
1) P - prece (product);
2) P - vieta un sadales sistēma (place);
3) P - cena (price);
4) P - virzīšana un stimulēšana (promution).
Šiem 4P var pievienot arī piekto P, t.i., pozicionēšanu.
Pozicionēšana - tas ir veids, kā produktu uztver patērētāji, t.i., kāds ir šī produkta tēls un kādas īpašības ar to tiek saistītas. Produkta pozīcijas nosaka patērētāji, gan pamatojoties uz savu ppieredzi, gan iegūto pieredzi.
Produkts savas pozīcijas var mainīt, izmantojot mārketinga kampaņas un reklāmas pasākumus.
Pozicionēšana parādās tad, kad pircējam ir iespēja salīdzināt preces, kurās ir kaut kas kopīgs.
Pozicionēšana var būt:
1) labvēlīga - kad kādai precei pircēji dod priekšroku, salīdzinot ar citu firmu piedāvāto produkciju;
2) nelabvēlīga - tā ir tad, kad priekšroka tiek dota konkurentu produkcijai.
Veiksmīga preces tēla radīšana ir ļoti nozīmīga uzņēmuma sekmīgai darbībai un pastāvēšanai. Jo, ja uzņēmums nespēs pārliecināt patērētāju par to, ka viņa prece ir labāka par konkurentu piedāvāto, tad uzņēmuma pastāvēšanai nav jēgas, jo tās produkciju nepirks pietiekamā daudzumā, kas nodrošinātu firmas veiksmīgu darbību.
Mārketinga aspektā preces pozīciju nostiprināšana ir tādu mārketinga pasākumu īstenošana, kuri noved pie pircēju stabilām domām par konkrētās preces neapšaubāmām priekšrocībām konkrētajā tirgū. Pastāv piecas pozīcijas, kas jānostiprina ar mārketinga stratēģiju:
1) produkta specifisko īpašību, īpatnību pozīcija;
2) specifisku vajadzību apmierināšanas, īpašu patēriņa problēmu risināšanas pozīcija;
3) īpašu patēriņa gadījumu pozīcija;
4) pozīcija attiecībā uz patērētāju kategorijām;
5) produkta klases pozīcija.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties