Priekšrocību nodrošināšana salīdzinājumā ar konkurējošām precēm. Kā zināms, lai sagatavotu efektīvu mārketinga stratēģiju, uzņēmuma ir jāizpēta tā konkurenti, kā arī esošie un potenciālie patērētāji. Uzņēmums var noteikt konkurentus, izmantojot gan uz nozari, gan tirgu bāzētu analīzi, tad analizēt konkurentu stratēģijas, mērķus, spēcīgās puses, vājās puses un reakcijas modeļus. Izmantojot konkurētspējas zināšanu sistēmu, uzņēmumi var pastāvīgi savākt, analizēt un izplatīt konkurētspējīgu informāciju, lai sniegtu vadītājiem informāciju par konkurentiem, tādējādi ļaujot tiem vieglāk formulēt atbilstošās stratēģijas. Uzņēmums var iegūt tālākus secinājumus, klasificējot konkurentus un sevi, balstoties uz tirgus līdera, izaicinātāja, sekotāja vai nišās spēlētāja lomām. Lai saglabātu vadošo pozīciju, tirgus līderis meklē veidus, kā paplašināt kopējo tirgus pieprasījumu, mēģina aizsargāt tā esošo tirgus daļu un, iespējams, mēģina šo tirgus daļu arī palielināt. Savukārt, uzņēmumi, kas nespēj izveidot jaunus produktus, nostāda sevi ievērojamā riska pozīcijā. Laika gaitā esošie produkti kļūst īpaši jūtīgi pret patērētāju vajadzībām un gaumēm, jaunām tehnoloģijām, saīsinātiem produktu dzīves cikliem un paaugstinātu konkurences līmeni. Tomēr jaunu produktu attīstība arī ietver zināmu risku. Uzņēmums var ieviest jaunus produktus divos veidos: ar iegūšanas palīdzību-nopērkot citu uzņēmumu, nopērkot cita uzņēmuma patentu vai licenci; kā arī ar attīstīšanas palīdzību.…