Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:392859
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Visiem uzņēmumiem ir jāveido savu produku cenas. Cenas ir ļoti dažādas, piemēram, ražotājs veido saviem produktiem ražotāju cenu, bet tirgotājs pieliek uzcenojumu un pārdod to par mazumtirdzniecības cenu, īrnieks uzliek īres maksu, students par mācībām maksā mācību maksu u.c.
Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērgātāja maksa par produkta lietošanas rezultātā iegūto patēriņa labumu.
Cenu veidošanās ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa. Cenu veidošanas faktorus iedala iekšējos un ārējos. Cenu veidošana ir tikai viens no mārketinga pasākumiem, kas ļauj īstenot uzņēmuma mērķus. Tāpēc cenu veidošanas koncepcija jākoordinē un ir jāsaskaņo ar produkta raksturlielumiem (kvalitāte, dizains u.c.), produkta sadales kanāliem, pasākumiem produkta virzīšanai tirgū u.c.1
No cenu regulēšanas viedokļa izšķir: brīvas cenas – veidojas brīvi, ņemot vērā tirgus situāciju un citus faktorus; regulējamas cenas – cenu veidošanos kontrolē valsts institūcijas, atbilstoši likumdošanai. No cenu mainīguma viedokļa izšķir: fiksētās cenas – kontraktā ierakstītās cenas, kuras pēc pušu vienošanās mainīt nedrīkst; slīdošās cenas – kontraktā ierakstītās cenas, kuras noteiktos apstākļos pēc pušu vienošanās drīkst mainīt. No cenu pastāvīguma viedokļa izšķir: pastāvīgas cenas – cenas, kurām funkcionēšanās termiņš nav noteikts; pagaidu cenas – cenas, kas funkcionē noteiktā laika periodā (sezonā). No pirkšanas un pārdošanas nosacījuma viedokļa izšķir: līguma cenas – cenas, kuras tiek noteiktas līgumā starp produkta pārdevēju un pircēju; izsoles cenas – cenas, kas tiek noteiktas kontraktā pēc biržas noteikumiem; starpnieka cenas – cenas, kas ietver starpnieka pakalpojumus. 2
Galvenie iekšējie faktori ir: 3
• Uzņēmuma un t. sk. mārketinga mērķi – katram uzņēmumam jānosaka, ko uzņēmums vēlas panākt, pārdodot produktu, kādus mērķus vēlas īstenot. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties