I. Izvēlēties bērnu , kura uzvedību jūs novērosiet. Vēlams, lai šim bērnam būtu nepieciešama uzvedības korekcija
Izvēlējos novērot Aigaru, jo pamanīju , ka viņam ir uzvedības problēmas : iekšējs nemiers, nesavaldība, grūtības koncentrēties uz noteiktu objektu, pārmērīga aktivitāte, vāja kustību koordinācija.
II. Aprakstiet bērna uzvedību ( to ko viņš dara, nevis kāds viņš ir) dažādās situācijās: nodarbību laikā, ārpus nodarbībām, pie galda utt.
Bērns ir ļoti nemierīgs, stundas laikā daudz grozās , krāmē somu. Vienmēr no tās kaut ko izņem vai ieliek. Kad uzdod jautājumus , parasti grib atbildēt pirmais. Reizēm stundas laikā pievēršas citām lietām, nevis stundas gaitai. Ja pamana klasē ko jaunu tūlīt tas ir jāapskata un jāaptausta. Mīl aiztikt citu bērnu mantas. Gadās arī, ka kāda bērna lietas saplēš, bet tas notiek netīšām lielās intereses dēļ. Pastaigājoties Aigars grib līdz norunātajam mērķim nonākt pirmais . Spēlējot rotaļas viņam ir grūti nostāvēt uz vietas(ja rotaļā ir tādu noteikumu). Dažreiz rotaļu laikā patvaļīgi aizies prom. Aigars bieži pamana citu sliktos darbus, bet pats tos ne vienmēr ievēro. Patīk reizēm kādam iebakstīt ar pirkstu. Mūzikas stundās demonstratīvi virina muti. Rokdarbu stundās iesākto darbu ne vienmēr pabeidz līdz galam, jo vēlas darīt ko citu.
…