Vēroto stundu analīze
Datums
3.11.2008.
Klase
2.klase
Stunda
Latviešu valoda
Temats
Katram teikumam sava pieturzīme.
Stundas mērķis
Iegūto zināšanu sekmēšana par teikuma pieturzīmēm un tā iedalījumu.
Stundas uzdevumi
1. Mācēt izmantot pareizo pieturzīmi teikuma beigās ( . ? !)
2. Lasīt doto tekstu, vērot attēlu( Zīle, 2.klasei, Valodas gudrības grāmata: 48-49.lpp)
3. Pilnveidot rakstīšanas prasmes.
Secinājumi
Manuprāt, stunda ritēja ļoti raiti, jo skolotāja ir pieredzējusi un vienmēr, kad jūt, ka iestāsies klusuma brīdis, ar jautājumu palīdzību panāk iecerēto rezultātu (skolēnu atbildi).
Es uzskatu, ka stundai pietrūka radošuma un emociju, jo stunda ritēja tikai pēc mācību grāmatas. Es būtu izmantojusi kādu pieturzīmēm bagātu pasaku vai stāstu, kuru varētu izteiksmīgi izlasīt, izspēlēt pa lomām, jo, manuprāt, aktīvi darbojoties skolēniem labāk tas paliks atmiņā, un būs prieks par savu darbiņu.
Mani pārsteidza uzdevums, kad skolotāja skolēniem prasīja izteiksmīgi izlasīt teikumus kā kaķis Riķis skolā niķojās un kliedza. Reti kurš skolēns varēja skaļi, izteiksmīgi izlasīt šos teikumus, bet starpbrīžos, ikdienā viņi tik ļoti labi prot to darīt.
Datums
3.11.2008.
Klase
2. klase
Stunda
Literatūra
Temats
Debess un vārds
Stundas mērķis
Lasītprasmes nostiprināšana
Stundas uzdevumi
1. Pilnveidot lasīšanas prasmi.
2. Lasīt stāstu lomās.
3. Argumentēt savu viedokli.
Secinājumi
Manuprāt, stunda bija interesanta tieši ar to, ka vairāk izteicās un stāstīja tieši skolēni. Skolotāja šajā reizē tikai ar jautājumu palīdzību uzvedināja skolēnus uz attiecīgo tēmu. Skolēni paši stāstīja pasakas, kur, kā personāžs darbojas vārna. Salīdzināja vārnas raksturus katrā pasakā.
Ja es vadītu šo stundu es skolēniem piedāvātu attēlus, fotogrāfijas un enciklopēdijas, kur būtu redzama vārna, jo grāmatā vārna ir zīmēta-vizualizēta, ar zeķēm kājās un lakatu (65.lpp.). Bet vislabāk vārnas raksturu var novērot pie putnu barotavām. To arī reāli varēja izdarīt.
Kad skolēni lasīja stāstu pa lomām un arī izteica savu viedokli, praktiski šajā procesā iesaistījās tikai aktīvākie skolēni. Klusākie skolēni atbildēja tikai tad, kad viņiem ko pajautāja.
Manuprāt, vajadzēja aktīvāk iesaistīt stundā klusākos un kautrīgākos bērnus.…