Priekšmets par sabiedrību. Kā sabiedrība laika gaitā ir mainījusies.
Sabiedrības attīstības iedalījums posmos:
1.vācēji (ogas, sēnes, zālītes) un vēlāk mednieki (gaļa, zivis): mūsdienās tie ir ogotāji, sēņotāji, mednieki, kuriem tas ir kļuvis par hobiju; bezpajumtnieki. Reklāmā un mārketingā – daž. uzlīmju vākšana trauku ieguvei, recepšu grāmatas pa pastu, uzlīmju albūmi bērniem;
2.agrārā sabiedrība (laukkopība – nodarbojās nometnieku ciltis –, lopkopība – klejotāju ciltis): ļoti ilgi šis posms ir ildzis (LV līdz 20. gs. 40. g.);
3.industriālā sabiedrība: balstās uz fabrikām, rūpnīcām. Visu nepieciešamo izgatavo, saražo lielos apmēros – patēriņa preces. Svarīgi kļūst, kā to visu pārdot – parādās reklāmas, dizaina aizmetņi. Darba ražīgums – kā saražot lētāk un vairāk. Mūsdienās lielas ražotājvalstis ir Ķīna, Indija, Latīņamerika.
4.postindustriālā sabiedrība:
a)patēriņa sabiedrība – serviss (lielākā daļa strādājošo pārstāv servisa sfēru), pakalpojumi (lielākais īpatsvars no saražotā produkta), piem., banku pakalp., ceļojumi. Sabiedrība tikai patērē, bet nedod neko nozīmīgu atpakaļ (tikai atkritumus un piesārņojumu).
b)informācijas sabiedrība – galv. uzd. – strādāt ar info; gala produkts arī ir info.
Latvijā ir vērojamas pazīmes no katra sab. attīstības posma.
Zināšanu sabiedrība – nevar vēl konkrēti izdalīt.…