Politiskais konteksts. Divi vissvarīgākie strukturālie faktori, kas attēlo katra kandidāta kampaņas plānošanu, ir amats, ko kandidāts cer iegūt un tas vai kandidāts ir iestādes īpašnieks vai pretendents (meklē iespēju nomainīt īpašnieku). Alternatīva ir kandidēt atvērtajās vēlēšanās, kad nav iestādes īpašnieka demisijas, nāves vai konstitucionālas prasības gadījumā. Parasti iestādes īpašniekiem ir daudz izdevīgāks stāvoklis nekā pretendentiem.
Katram kongresa kandidātam ir jāizpēta valsts vai apgabala raksturs ņemot vērā tā lielumu un vēlētāju socioloģisko sastāvu. Jo apdzīvotāks un lielāks ir apgabals vai valsts un jo dažādāki ir vēlētāji, jo sarežģītāka un dārgāka ir kampaņa. Pēc konferences, kad kandidātu ieceļ amatā, partija uzsāk kampaņas braucienu. Kampaņas laikā ļoti svarīga ir vēlētāju izvēle. Lai kandidāts tiktu ievēlēts, svarīga ir viņa partijas vēlētāju izvēlas saskaņošana. Svarīgi politiski jautājumi (ekonomika, personiski konflikti, karš) ne tikai ietekmē kampaņu, bet arī valda pār to. …