Jebkurš uzņēmums ir tehniski, sociāli, organizatoriski un ekonomiski nodalīta vienība. Ikvienam uzņēmējam kā uzņēmuma vadītājam ir svarīgi pieņemt lēmumus ar noteikumu – nest zināmu risku. Lai samazinātu risku, ir nepieciešamas plānot uzņēmējdarbību. Efektīvi izmantojot visus iekšējos resursus un respektējot tehniskos, sociālos, organizatoriskos un ekonomiskos darbības aspektus.
Teorētiski pastāv ļoti dažādi uzņēmējdarbības un plānošanas traktējumi.
Uzņēmējam galvenais mērķis – peļņas gūšana (izmantojot visus resursus efektīvi).
Vadības uzdevums – iepriekš paredzēt nākotnes notikumus un tos mērķtiecīgi ietekmēt -> jāizstrādā attiecīgi lēmumi, jādod norādījumi to izpildei, izpilde jākontrolē.
2. Plānošanas nozīme uzņēmējdarbības sistēmā.
Uzņēmējdarbība – ilgstoša vai sistemātiska ekonomiska darbība un kapitāla ieguldīšana, kas vērsta uz preču ražošanu, realizācijas darba izpildi, tirdzniecību un pakalpojumu sniegšanu nolūkā gūt peļņu.
Tirgus ekonomikas pamatnosacījumi:
1.Dominējošais privātais īpašums
2.Attīstīts vērtspapīru tirgus
3.Attīstīts nekustamā īpašuma tirgus
uzņēmējdarbības attīstība
Uzņēmējdarbība veicina vismaz divu šo elementu attīstību.
Uzņēmējs ir persona vai personu grupa, kas norobežo daļu sava īpašuma uzņēmējdarbības veikšanai. Kapitāls – lietu kopums, kuras izmanto uzņēmējdarbībā – gan mantiskās, gan nemantiskās lietas. Uzņēmējdarbības rezultātā ir jāvairo kapitāls. Primārais mērķis – peļņa.
Uzņēmējdarbības vide: tiesiskā, politiskā, ekonomiskā, demogrāfiskā, ekoloģiskā, inovatīvā, kultūras.…