1.Pirmsskolas un skolas pedagoģijas būtība.
Pirmskolas pedagoģija – zinātnes apakšnozare, kurā pēta pirmskolas vecuma bērnu personības pašattīstības jautājumus un viņu sociālo integrāciju sabiedrībā.
Skolas pedagoģija – zinātnes apakšnozare, kurā pēta pedagoģisko procesu, teorijas, pieredzi skolas vecuma bērnu, pusaudžu un jauniešu pašattīstībā un sociālo integrāciju un izglītības iegūšanu skolā.
2.Jēdziens par attīstību.
Attīstība – mērķtiecīga mācību un audzināšanas procesā notiekošā skolēna personības veidošanās, intelektuālajā, estētiskajā, ekoloģiskajā jomā. Skolotājam jāņem vērā, ka skolēna personības attīstību nenosaka tikai skolā notiekošais pedagoģiskais process skolas mikro vide. Attīstība notiek daudzu no skolas neatkarīgu faktoru ietekmē. Bērns kļūst par pieaugušu cilvēku pārdzīvojot sarežģītus attīstības procesus. Attīstība notiek iekšējo un ārējo vadāmo un nevadāmo faktoru ietekmē. Skolotājam jāzina faktori, lai varētu ietekmēt skolēnu attīstību. Ar skolēna attīstību saprotam iedzimto un dzīves laikā iegūto īpašību izmaiņas procesu. Noris cilvēka fiziskā attīstība – izmainās augums, svars, ķermeņa uzbūve, plaušu tilpums, asinsspiediens. Ar cilvēka psihisko attīstību saprotam izmaiņas raksturā, uzmanībā, atmiņā, domāšanā, vārdu krājumā, valodas attīstībā.
3.Iedzimtības nozīme cilvēka attīstībā.
Iedzimtība ir vecāku un senču bioloģisko īpašību pārmantošana dzimumvairošanās ceļā. Iedzimto mantojumu jeb genofondu veido plašs īpašu procesu un likumsakarību komplekss, kurā iekļautas šādas sistēmas: 1. Pamatīpašības (vielmaiņa, barošanās, elpošana, asinsrite, augšana un attīstība, vairošanās, kustības, kairinoša un atbildes reakcija), 2. Orgānu sistēmas (kas nodrošina minēto procesu norisi), 3. Sugai tipiskas formas un funkcijas. 4. Atsevišķas vecāku un senču īpatnības. Savdabīgs iedzimtais mantojums ir beznosacījumu reflekss un instinkts. Tie nodrošina jaunā indivīda pirmo nepieciešamo saskari ar apkārtējo vidi. Iedzimtība nodrošina cilvēkbērna iespējas uztvert un izprast apkārtējo vidi, kā arī iemācīties nepieciešamās darbības.…