LĒMUMA PIEŅEMŠANAS PROCESU TIPI: PAPLAŠINĀTAS PROBLĒMAS RISINĀJUMS UN LIMITĒTS PROBLĒMAS RISINĀJUMS, SĀKOTNĒJIE UN ATKĀRTOTIE PIRKUMI, ĪPAŠI PIRCĒJU RĪCĪBAS MODEĻI.
Lēmuma pieņemšana par pirkšanu saistīta ar informāciju par dažādiem alternatīvajiem preces izvēles variantiem. Vērtējot alternatīvo informāciju, pircēji ņem vērā produkta īpašības, produkta nozīmīgās (raksturīgās) īpašības, nostāju (attieksmi) pret tirdzniecības markām, kā arī produkta īpašību derīgumu, izdevīgumu un gandarījumu. Tāpat patērētāju rīcību ietekmē tādi faktori kā plašs produkta sortiments veikalā, laba apkalpošana un citu pircēju rīcība. Nepastāv visiem pircējiem vienots informācijas vērtēšanas modelis. Tāpēc mārketinga speciālists var lietot vairākus vērtēšanas modeļus: dominantes modelis, ierobežojumu modelis, izcelšanās modelis, atlases modelis, gaidāmā nozīmīguma modelis, ideāla priekšstata modelis.