Pircēju virzīšanai aktuālo produktu marku pozīciju izveide. Produktu pozīciju veidošana. Produkta pozīciju modeļi.
Pozicionēšana tirgū ir uzņēmuma darbība, kas tiek balstīta uz produkta īpašību un labumu izstrādi un to labvēlīgāko tēlu veidošana mērķpircēja uztverē.1 Pozicionēšanas rezultātā veidojas noteikta uzņēmuma pozīcija tirgū.
Produktu pozīcija tirgū ir stabila produktu īpašību un īpatnību vieta pircēja uztverē, salīdzinoši ar konkurentu produktiem.2
Pircēji ir pārslogoti ar informāciju par visiem produktiem un praktiski nevar katru reizi, pieņemot lēmumu par pirkumu, novērtēt to no jauna. Tāpēc lai atvieglotu sev lēmumu pieņemšanu par pirkumu, pircēji iedala produktus pēc kategorijām, atkarībā no nodarbinātajām pozīcijām. Pircējiem produktu pozīcija ir attieksmju, iespaidu un sajūtu komplekss, ar kuru tie tirgū uztver noteiktu produktu. Ar laiku it kā pircējiem ir jāpierod pie domas, ka šajā tirgū tieši šis produkts ir pārāks par citiem analogiem. Taču konkurences apstākļos uzņēmumam nepārtraukti ir jādomā par tādiem mārketinga pasākumiem, kas varētu nostiprināt savas pozīcijas tirgū.
Pozīciju nostiprināšana ir tādu mārketinga pasākumu īstenošana, kuri noved pircēju pie stabilām domām par uzņēmuma produkta neapšaubāmām priekšrocībām mērķtirgū.3
Pastāv vairākas uzņēmuma pozīcijas, kas jānostiprina ar mārketinga pasākumiem:
1.Produktu specifisko īpašību, īpatnību pozīcija.…