Teorijas apskata sākumā tiek definēts, kas ir pircējs. Pircējs ir cilvēks (personu grupa, organizācija), kuru ietekmē pagātnes pieredze, sociālās un kultūras normas, attieksme, pieradumi, tradīcijas un apkārtējie nozīmīgie cilvēki. Visi šie nosacījumi ietekmē indivīda lēmumus katru dienu (Mead, 1938, citēts pēc Lejniece, 2012:18). Tātad, pircējs ir persona, kas pērk preci vai pakalpojumu sev pašam vai kādam citam. Pirmā informācija par pircēju bija ietverta jau antīkajā ekonomiskajā domā. Pircēja uzvedība tirgū kā atsevišķas nozare ASV izveidojās 1970.gadu pirmajā pusē, jo 1969. gadā tika nodibināta Pircēju izpētes asociācija (Association of Consumer Research – ACR, 1974, citēts pēc Andersone, 2012). Pircēji katru dienu pieņem dažādus pirkumu lēmumus, un tirgus pētnieki tiecas noskaidrot – kad, kur, ko, kā un kāpēc šie cilvēki iegādājas. Atbilstoša un savlaicīgi iegūta informācija par pircēju ļauj uzņēmējam veiksmīgāk plānot savu darbību tirgū (Kronenberga, 2007). Šāda izpēte dod zināšanas par pircēju vajadzībām, rīcību ietekmējošiem faktoriem un motīviem ir viens no veidiem, kā nodrošināt uzņēmējdarbības konkurētspēju.…