2. Pirkšanas lēmuma pieņemšana process
Vajadzība ir iegādāties jaunu ledusskapi.
Vajadzību apzināšanās
Nesen draugi iegādājās jaunu ledusskapi un ielūdza mūs ciemos to apskatīt un novērtēt. Tad radās ideja, ka mēs arī varētu iegādāties jaunu ledusskapi, jo mūsu ledusskapis ir vecs un mazfunkcionāls. Drīz vien arī mūsu vecais ledusskapis jau sāka “niķoties”, bija pēdējais laiks īstenot savu nodomu iegādāties jaunu.
Informācijas meklēšana
Personiskie avoti: tika izjautāti draugi, jo viņi arī nesen bija iegādājušies jaunu ledusskapi. Tika runāts ar darba kolēģim, kuri saprot ledusskapju tehniskos lielumus un parametrus.
Komerciālie avoti: apskatījām reklāmas avīzes, kurās arī bija piedāvāta sadzīves tehnika. Nepārslēdzām kanālu, kad reklāma reklamēja sadzīves preces – ledusskapjus.
Publiskie avoti: izpētījām līzingu grupu piedāvātās % likmes.
Empīriskie avoti: aplūkojām arī ko piedāvā sadzīves preču veikali un kādas līzinga grupas tos apkalpo.
Informācijas vērtēšana
Tā kā ģimenes budžets tajā brīdī nebija visai liels, tika izlemts, ka visi dārgo firmu veikali atkritīs. Salīdzinājām % likmes, lai atrastu to, kurai ir vispieņemamākā procentu likme. Nebija arī vēlēšanās izmēģināt iepirkšanos internetā. Liels plus bija arī izvēlētā ledusskapja tehniskajiem rādītājiem, piem., elektrības patēriņam. Veikalu izvēlējamies, lai nebūtu tālu no dzīves vietas un lai grūtības nesagādātu turpmākie ikmēneša līzinga maksājumi.…