Ekonomiskie faktori lielā mērā ietekmē visus pārējos faktorus, ar tiem tieši iedarbojoties uz konkrētā cilvēku rīcību. Ekonomiskie nosacījumi, kas regulē pircēju rīcību:
Maksātspēja(ienākumu līmenis, to stabilitāte)
Ietaupījumi
Parādi un spēja tos nomaksāt uc.
Mārketinga speciālistiem ir īpaši jācenšas prognozēt tendences ienākumu, ietaupījumu un nodokļu pārmaiņās.
Maksātspēja savukārt būtiski ietekmē pircēja rīcību tirgū. Visuzskatāmāk šī ietekme vērojama ekonomikas cikla galējos posmos – krīzes un uzplaukuma fāzēs. Ekonomiskie faktori ietekmē ne tikai tieši, bet arī ievērojami iedarbojas uz sociālajiem, kultūras un personiskajiem faktoriem.
Piemēram, ar iedzīvotāju skaita augšanu, palielinās vajadzība, noteiktas pirktspējas apstākļos novedot pie tirgus attīstības, vai arī, ja iedzīvotāju skaits samazinās, tirgū veidojas nelabvēlīga situācija.…