Šis laiks valsts pārvaldes sistēmā Latvijā iezīmējas ar dažādu jaunu un aktuālu pārmaiņu ieviešanu. Viena no aktualitātēm, neapšaubāmi, ir uz minētās sistēmas un tajā darbojošos organizāciju darbības uzlabošanu vērstā pilnīgās kvalitātes menedžmenta (Total Quality Management) principu un metožu pielāgošana.
Pilnīgās kvalitātes menedžmenta sistēmas pamatlicējs ir Edvards Demings (W. Edwards Deming). E.Deminga klientu vidū ir bijušas ražošanas kompānijas, dažādas organizācijas, kas nodarbojas ar klientu vajadzību izpēti, slimnīcas, universitāšu un rūpniecības pētniecības organizācijas, valdības aģentūras u.c. Tieši E.Demings bija tas, kurš izraisīja kvalitātes revolūciju, kas uzlaboja ASV konkurējošo pozīciju tirgū. Iespējams, vislabāk E.Demings ir pazīstams ar paveikto darbu Japānā, kur no 1950.gada viņš mācīja augstākā menedžmenta un inženierijas metožu izmantošanu kvalitātes menedžmentā, ievērojami mainot Japānas ekonomisko situāciju pozitīvā virzienā [www.caes.mit.edu].
Lai izprastu, kas ir pilnīgās kvalitātes menedžments, katrs termins ir jāapskata atsevišķi.
Pilnīgs. Organizācijā par kvalitāti ir atbildīgs ikviens.…