Pircēju nodoms ietekmē dažādi faktori, kas savukārt ietekmē preces pieprasījumu un attiecīgi arī piedāvājumu. Pieprasījuma likums izskaidro to, kā preces pieprasīto daudzumu ietekmē cenas izmaiņas. Proti, ja visi pārējie nosacījumi nemainās, tad, preces cenai pieaugot, tās pieprasītais daudzums samazināsies un otrādi – preces cenai pieaugot, tās pieprasītais daudzums palielināsies. Šo savstarpējo sakarību starp pieprasīto daudzumu un cenu ļoti labi attēlo pieprasījuma līkne.
Viens no galvenajiem lielumiem, kas ietekmē pieprasījumu ir cenas elastība. Negatīvu cenas elastību var iegūt tad, ja pieprasījuma līknei ir negatīvs kāpums, kur preces pieprasījuma pārmaiņas ir pretējas un to attiecība ir negatīva. To var apskatīt formulā: 1. Pēc preces elastības preces pieprasījumu var uzskatīt par elastīgu, ja |Edc|>1. Tad pieprasījuma pieaugums vai samazinājums apsteidz cenas samazinājumu vai pieaugumu procentos. Toties, ja cenas samazinājums procentos apsteidz pieprasījuma pieaugumu procentos un otrādi, tad tas ir neelastīgs jeb |Edc|<1. Bet, ja cenas samazinājums par vienu procentu izraisa arī pieprasījuma palielināšanos par vienu procentu, tad to var saukt par vienādotu jeb |Edc|=12. Paša pieprasījuma elastīgums atspoguļo pircēja reakciju uz kādas preces cenas izmaiņām. Pieprasījumam esot gan elastīgam, gan neelastīgam, pārdevēja kopējie ieņēmumi mainās. …