Pieprasījums un piedāvājums ir atkarīgi no noteiktiem tirgus faktoriem, likumiem, un likumsakarībām. Lai saprastu pieprasījuma un piedāvājuma jēdzienus, nozīmi tirgū un funkcijas ir jārēķinās ar neierobežotu velmju un ierobežoto resursu problēmu, ka arī pieprasījuma un piedāvājuma likumiem un iespaidošanas faktoriem. Jo tirgus ir mehānisms vai institūcija, kas saved kopā pircējus un preces piedāvātājus attiecībā uz kādu preci jeb pakalpojumu.1
Preces pieprasījuma daudzums ir pakalpojuma daudzums, ko patērētāji vēlas un ir spējīgi nopirkt par noteiktu cenu noteiktā laika periodā.2 Šīs pieprasījuma daudzumu nosaka pircēju ekonomiska motivācija, kuras pamatā ir racionālā līdzekļu izlietošana, attiecoties uz patērētāja vajadzībām.
Visi autori savos darbos skaidro pieprasījuma likumu: ja citi nosacījuma faktori paliek nemainīgi, bet kāda produkta cena pieaug, tad pieprasītais daudzums samazinās, ka arī, ja nosacījumi paliek nemainīgi, un produkta cena samazinās, tad tā pieprasītais daudzums pieaug.3
Pastāv preces vai pakalpojumu nosacījuma faktori, kuri tieša veidā iespaido pieprasījuma izmaiņas: iedzīvotāju skaits, ienākumi, preces vai pakalpojuma cena, radniecīgo preču cenas, sagaidāmās cenas nākotnē – attīsta un rosina jaunas vajadzības, atkarība no kvalitātes un izmantošanas daudzveidības, ka arī gaume – preces izvēles priekšroka, klimatiskie apstākļi – ietekmē sezonas preču pieprasījumu, atkarības efekts (benzīns), politiskie un sociālie sprādzieni, patēriņa priekšmetu normēšana. …