Ja pieprasījums ir neelastīgs, tad cenas pazeminājuma sekas ir kopējo ieņēmumu samazināšanās, bet cenas paaugstināšanas sekas ir kopējo ieņēmumu pieaugums.9
Piedāvājuma elastīgums ir uzņēmēja atbildes reakcija uz cenas izmaiņām, kas ietekmē piedāvāto produkta daudzumu un ieņēmumus. Lai noteiktu piedāvājuma elastīgumu, var izmantot to pašu formulu, ar ko nosaka pieprasījuma elastīgumu. Pieprasījuma elastīguma koeficients ir Es.
Piedāvājums var būt pilnīgi neelastīgs (Es=0) – tādā gadījumā cenas maiņas neietekmē preces piedāvāto daudzumu. Piedāvājums var būt arī elastīgs (Es=∞) tad, kad uzņēmumi pastāvot noteiktai cenai , var piedāvāt tādu preču daudzumu, kas apmierina visu pieprasījumu. Elastīgs ir tādu preču vai pakalpojumu piedāvājums, kuru ražošanu uzņēmumi var viegli un ātri mainīt atkarībā no jaunajām cenām. Parasti tās ir rūpniecības preces, ja nozarēs ir ražošanas jaudu un resursu rezerves. Turpretī piedāvājums nav elastīgs, ja uzņēmums nevar viegli un ātri reaģēt uz cenu izmaiņām. Parasti tas ir gadījumos, kad ir nepieciešami jaunas profesijas strādnieki, kuru apmācība prasa ievērjoami ilgu laiku vai arī ja tiek ražota lauksaimnieciska tipa produkcija.10
…