Galvenie faktori, kas ietekmē pieprasījuma elastību ir: patērētāju brīva izvēle, viņi var iegādāties dažādas aizstājēj preces par zemāku cenu, vai par augstāku, bet ar sev tīkamākām īpašībām. Elastība ir arī atkarīga no tā vai iegādājamais produkts ir pirmās nepieciešamības prece (neelastīgs pieprasījums) vai luksus (šīm precēm parasti ir absolūti elastīgs pieprasījums). Pieprasījumu arī būtiski var ietekmēt laika faktors, kad attīstās jaunas tehnoloģijas lietas, vecās noveco un vairāk nepērk .
Kas ir piedāvājuma elastība?
Mainoties cenai, mainās ne vien pieprasījums, bet arī piedāvājums un tā pat kā pastāv pieprasījuma elastība pastāv arī piedāvājuma elastība. Tā parāda situāciju kā mainās piedāvātāju rīcība mainoties cenai un regulē ražošanu, ja paaugstinās cenas. Arī piedāvājuma elastību atsevišķi iedala elastīgā, neelastīgā un vienādotā. Elastīgs piedāvājums – cenu pazemināšanās vai pieaugums izraisa ievērojamu piedāvājuma samazināšanos vai palielināšanos. Neelastīgs piedāvājums – piedāvājuma izmaiņas ir mazākas, nekā cenu izmaiņas. Vienādots piedāvājuma elastīgums – piedāvājums mainās vienādi ar cenu izmaiņu .
…