Pedagoģijas pētīšanas metodes ir vienmēr bijušas attīstībā, izmaiņās. Līdz ar pedagoģijas zinātnes attīstību ir attīstījušās arī metodes.
Inese Jurgena savā brošūriņā „Vispārīgā pedagoģija” , tāpat kā Herberts Gudjons, raksta, ka novērtējot pedagoģijas pētniecisko metožu būtību, jāievēro, ka:
1)Pētnieciskās metodes nav paredzētas neierobežotam laika posmam, tās pastāvīgi tiek radītas no jauna un pilnveidotas
2)Atsevišķas pētnieciskās metodes vienmēr atspoguļo tikai kompleksā pedagoģijas priekšmeta aspektus, tās ir atkarīgas no pastāvošajām teorijām par šo priekšmetu sfēru. T.i. nav iespējama universāla metode, jo metožu dažādību nosaka plašais īstenības aspektu klāsts.
3)Pētnieciskās metodes atvasina no noteiktām zinātniski teorētiskām pozīcijām.…