Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:699796
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Zinātniski pētījumi mūsdienās nosaka attīstību ražošanā, lauksaimniecībā, bet tie ietekmē arī procesus sociālajā sfērā - ekonomikā, sabiedrības pārvaldē, izglītībā. Lai šīs nozares varētu sekmīgi funkcionēt ir jāveic dažāda vieda pētījumi. Tie palīdz atklāt kādu pastāvošo problēmu, kuru pētot var nonākt pie kāda secinājuma vai būtiskas atziņas. Lai varētu aptvert un apstrādāt apkārt esošo informāciju vispirms ir jāsaprot kādā nozarē būs jāveic pētījums. Būtiskākie pētījuma etapi līdz ar to var būt: problēmas definēšana; tās izpētes apzināšana (literatūras apskats); problēmas risinājuma hipotēzes izvirzīšana; pētījuma metodes izveide; pētījuma plāna sastādīšana; pētījuma rezultātu apkopošana; rezultātu analīze un izvērtējums; pētījuma publicēšana.
[1]
Izstrādājot dažādus pētījumus ir svarīgi saprast, kādu informāciju izmantot un kāda veida pētījuma metodes būtu vispiemērotākās, lai šo informāciju apstrādātu pēc iespējas veiksmīgāk.

Būt informācijas degpunktā ir izdevīgi visos laikos. Tomēr modernais informatīvais laikmets uzstāda jaunas prasības darbā ar informāciju.
Teorētiskās pētījuma metodes
Elektronisko ziņojumu analīze – izmanto apstrādājot elektroniskās ziņas no interneta resursiem. Tās pamatā ir datu apstrāde tabulu un diagrammu veidā, kas procentuāli parāda pētāmo priekšmetu.

Kontentanalīze – zinātniskās pētīšanas metode, kuras pamatā ir spēja secināt lietišķos dokumentos fiksētu vārdu, izteicienu vai jēdzienu izpausmju biežumu konkurētā laika vienībā, pārvēršot konkurētus faktus kvantitatīvos rādītājos – skaitliskās vienībās un objektivitātes nodrošināšanai izmantojot Faktoru analīzi datu apstrādei. [2]
Konteksta analīze – zinātniska pētīšanas metode, kuras pamatā ir izprast cita cilvēka domas un satura loģisko secību.
Šīs analīzes plaši izmanto arī manā izvēlētajā specialitātē reklāmā un sabiedriskajās attiecībās. Kā piemēru varu minēt informatīvās kampaņas, kur konteksta un kontentanalīzes metodes izmanto, lai objektīvi izvērtētu katras informatīvās kampaņas jēgu un lietderīgumu. Šādi pētījumi palīdz izvērtēt, kāpēc kampaņas vēstījums tiek uztverts negatīvi, tas ir viens no līdzekļiem kā cīnīties ar konkurentiem, analizējot pašreizējo situāciju tirgū un atbilstoši tai pieņemt adekvātus lēmumus.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties