1. Atbilstoši mārketinga pētnieku veiktajai aptaujai, kurā piedalījās 100 respondenti, tika noskaidrots, ka izklaides pasākumiem vidēji mēnesī iztērē 80 eiro ar standartnovirzi 10 eiro. Kādās robežās sagaidāmi visu 1000 mērķa grupas iedzīvotāju vidējie tēriņi mēnesī izklaides pasākumiem 1) ar varbūtību 0,9; 2) ar varbūtību 0,95; 3) ar nozīmības līmeni 0,17. A) izlase nejauša atkārtota; B) izlase nejauša neatkārtota. Lūdzu, visus rezultātus attēlot grafiski, norādot gan faktisko, gan standartizēto skalu.
Dots:
N = 1000
n = 100
x̄ = 80
s = 10
s2 = 100
Aprēķināt:
1) P = 0,9
2) P = 0,95
3) α = 0,17
A) nejauša atkārtota izlase
B) nejauša neatkārtota izlase
A) Nejauša atkārtota izlase
S_x ̅ =√(s^2/n)=√(100/100)=√1=1…