Lai novērtētu pētījumā iesaistīto bērnu komunikācijas prasmes, autore izvēlējusies kritērijus jeb domēnus, balstoties uz Starptautisko funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikāciju (SFK), kura vērtē prasmes līmeņus. Šie domēni ir autores atlasīti no dažādām dzīves sfērām, ķermeņu funkcijām un struktūrām, aktivitātes un dalības, kā arī vides faktoriem pēc informācijas, kas atrodama Pasaules Veselības Organizācijas publikācijā (PVO, 2003). Autore konkrēti izvēlējusies savā pētījumā izmantot domēnus, kas attiecas uz aktivitāti un dalību – d310 Mutisku ziņojumu uztvere komunikācijas laikā, d350 Saruna, d720 (konkrēti d7202) Uzvedības regulēšana mijiedarbības ietvaros un d750 Neformālas sociālās attiecības. Izvēlētie domēni nosaka bērnu veiktspēju un komunikācijas prasmes, atbilstošie līmeņi nosaka bērna komunikācijas prasmju attīstību (skatīt 1.tabulu).…