Jeb kuram virzienam 21. gadsimtā ir nemitīgi jāpilnveidojas un jāattīstās, sekojot laikam un dzīves ritmam. Arī personāla vadības jomai ir nepieciešama pilnveidošanās. Nepārtrauktas pilnveidošanās koncepcija ir balstīta uz pieņēmumu, ka nepārtraukti mērķtiecīgi pilnveidojoties katrā organizācijas daļā, sasniegt pēc iespējas augstākus un augstākus standartus, lielākus ienākumus, palielinot uzņēmuma augšanas izredzes. Vadītāju uzdevums ir radīt vidi, kurā jaunu ideju izteikšana būtu vēlama.
Personāla funkciju loma radot nepārtrauktas pilnveidošanās vidi:
o nodrošināt labvēlīgu vidi jaunu ideju radīšanai, novērtēšanai un attīstīšanai, kā, piemēram, veicināt grupu saskaņu;
o organizēt sanāksmes un apmācības, kas veicina jaunu ideju radīšanu;
o nodrošināt, ka labas idejas ir atzītas – atzīšanai ne vienmēr jābūt finansiālai;
o iepazīstināt visus ar organizācijas mērķiem, kā tos plānots sasniegt un kas jau ir sasniegts .
Tas, ko personāla speciālisti dara un kā viņi mijiedarbojas ar pārējiem, ir atkarīgas no tās situācijas, kādā viņi nonāk. Galu galā, personāla vadītāja panākumi būs atkarīgi no tā spējas sadarboties ar uzņēmuma vadību un nodarbinātajiem.
Izmaiņas valsts ekonomiskajā situācijā ietekmē arī personālvadības jautājumus, kā arī noved pie akcentu un uzstādījumu maiņas. Uzņēmumos aktualizējas jautājumi par vadītāju un personāla vadītāju lomām, sadarbību un atbildību. Tāpēc šajā darbā ir ņemti trīs pētījumi, kuri veikti 2009. un 2010. gadā. Tos ir veikuši Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras „TNS Latvia” un Latvijas biznesa konsultāciju asociācija:
1. Personālvadības tendenču maiņa pašreizējos ekonomiskajos apstākļos
2. Kā izmaiņas darba tirgū ietekmē personālvadību uzņēmumos?
3. Personālvadības loma un aktuālie uzdevumi organizācijā.
Tieši ekonomiskās krīzes rezultātā ir pārstrukturizētas gandrīz visas nodalās uzņēmumos un organizācijās, neizbēgami arī personāla vadības nodaļas. Uzņēmumos aktualizējas jautājumi par vadītāju un personāla vadītāju lomām, sadarbību un atbildību.
Uz jautājumu „Kuras no zemāk minētajām personāla vadības funkcijām ir zaudējušas savu svarīgumu vai ir kļuvušas svarīgākas 2009. gadā, salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem”, vairākums respondentu ir minējuši, ka kļuvušas svarīgākas ir tādas funkcijas kā „Personāla budžeta plānošanu un uzraudzība” un „Strukturālo pārmaiņu vadīšanu organizācijā”. Šādas prioritātes ir visām organizācijām, kuras piedalījās aptaujā, neatkarīgi no to lieluma.
…