Personāla attīstības kompleksajā procesā var izdalīt piecas stadijas:
1. Mācību vajadzību noteikšana
2. Mācību budžeta plānošana
3. Apmācības procesa organizēšana ar mērķi apmierināt mācību vajadzības un radīt nepieciešamās kompetences
4. Apmācības rezultātu pārbaude, nosakot, vai izveidotās kompetences atbilst reālajām mācību vajadzībām un kāda ir darbinieku iegūto zināšanu, prasmju un iemaņu kvalitāte
5. Atbilstošo korekciju veikšana apmācības procesā
Apmācību veidi:
Profesionālo prasmju un zināšanu attīstība:
Nozares zināšanas
Specializētas zināšanas un prasmes
Vadības prasmju attīstība
Stratēģiskā plānošana un vadība
Personāla vadības prasmes
Citas prasmes:
Projektu vadība
Komandas vadības prasmes
Korporatīvās apmācības:
Uzņēmuma mērķi, stratēģija, vērtības, kultūra, vadības attīstības programmas
13. Personāla atalgošanas pamatprincipi (12. Lekcija)
Atalgojot, jāievēro:
Dotu patiesu gandarījumu
Veicinātu labu darbinieku piesaistīšanu
Izceltu labākos
Neatalgotu visus vienādi
Stimulētu kreativiāti
Iegūtu efektivitāti
Atalgojot grupu, neaizmirstu indivīdus
Paaugstinātu atbildības izjūta
Izveidojot un īstenojot atalgojuma sistēmu, jānodrošina:
Tās izskaidrojums
Norāde, kāda darbība tiks atalgota
Kritēriji, ar kuru palīdzību noteikt sasniegto
Nesaskaņu un neizpratnes izslēgšana
Atalgojuma piešķiršana un tā saņemšanas atklātums (tas, kas ir papildus darba algai)
Individuālie atalgojumi: (Papildu atvaļinājumi, iespējas karjeras izaugsmei, mācības, dāvanas, nauda, ceļojumi, darba vides uzlabošana, pasākumi kopā ar ģimeni
Kolektīvie atalgojumi: (Personāla balle, mācības, dāvanas, prēmijas, iespēja ceļojumam, kopīgai atpūtai, darba vides un apstākļu uzlabošana)
…