Novērtēšana pēc padarītā darba rezultāta jeb sasnieguma
Vadītājs un darbinieks vienojas par sasniedzamo rezultātu un tā parametriem; beidzoties pārskata periodam, padarītais darbs tiek salīdzināts ar plānoto un pārrunātas kļūdas un neveiksmju cēloņi. Plaši tiek izmantota servisa sektorā. Grūti novērtēt radošu darbu, izstrādes un attīstības funkciju veicējus.
Plusi: tiek izveidoti detalizēti pārskati; elastīga pieeja katram darbiniekam; ietaupa laiku; palielina katra darbinieka saistību līmeni; neļauj negodīgiem darbiniekiem nodarīt pārāk lielu kaitējumu.
Mīnusi: tā ir sistēma, kas nevar visu novērtēt; nepieciešams ievērojams iestatīšanas laiks; var radīt sliktas kvalitātes sistēmas; informācija var tikt interpretēta nepareizi.
…