1. Skolotājs ar savu rīcību var ietekmēt gan pozitīvi, gan negatīvi skolēnu mācīšanās motivāciju. (2)
Šī ,manuprāt, ir ļoti svarīga atziņa, kas ir aktuāla skolās pašreiz. Daudzi skolotāji neapzinās, ka tieši no viņa lielā mērā ir atkarīgi skolēnu mācīšanās motivācija un viņu sasniegumi. Skolotājiem būtu jādara vis iespējamais, lai vairotu skolēnos mācīšanās motivāciju. Ar katru gadu samazinās skolēnu mācīšanās motivācija, tāpēc skolotājiem ir jāpielieto motivēšanas paņēmieni, lai skolēniem veidotos ar vien lielāka vēlmē mācīties.
2. Skolotājiem ir jāmotivē skolēns uz mācībām un uz sevis pilnveidošanu.(3)
Latvijas skolās nav daudzi skolotāji, kuri motivē skolēnu pilnveidoties un attīstīties, jo galvenais ir mācības un mācības , bet par to, lai skolēns sevi pilnveido kā personību, par to tiek piemirsts. Skolotājam primārais ir, lai skolēns būtu sekmīgs un mācītos. Iespējams, ka arī skolotājiem nav laika un intereses vēl motivēt skolēnus, lai tie sevi pilnveido. Skolēnam ir jāpilnveido sevi, lai varētu izveidoties par individualitāti un par personību. Skolotājs nedrīkst aizrauties ar mācību uzdevumiem, pārsvarā orientējoties uz mācību procesu, un atstāt novārtā skolēnu personības attīstību
3. Ja skolēnam nav apkārt droša psiholoģiska vide, viņš nevar pilnvērtīgi koncentrēties uz mācību procesu.(5)
Šī ir viena no aktuālajām problēmām Latvijas skolās. Skolēni bieži nejūtas psiholoģiski droši, viņiem ir bail izteikties, bail no kritikas, viņi baidās būt paši par sevi. Skolēns nevar koncentrēties uz mācībām, ja viņam ir jābaidās no skolotājas, klasesbiedriem vai skolas vides. .
…