19. Bērna psihiskā dzīve ir brīnišķīga lieta, tā fascinē ik punktā, kur tai pieskaras. Varbūt visraksturīgākais no visiem citiem faktiem ir tas, ka, mēģinot izprast kādu atsevišķu notikumu, īpašā veidā jāattin vaļā viss bērnības kamols. Šķiet, ka katra darbība pauž visu bērnu personības veselumu, un tāpēc tā nav saprotama, ja nezina tās neredzamo fonu. Šo fenomenu mēs dēvējam par personības vienotību. ( A. Ādlers).
Pamatojums: tas jāsaprot tā, ka skolotājs nespēs izprast, kāpēc bērni bieži vien izvēlas tik īpatnējas uzvedības formas kā kaušanās, melošana, ākstīšanās, nemācīšanās, ja vien nepacentīsies uztvert katru bērnu kā vienotu veselumu, jo minētās uzvedības izpausmes ir īpaša dzīves stila veids. Uzskatu, ka šeit ir nepareizi runāt par uzvedību un piekrītu autoram, ka ir jācenšas bērnu saprast un palīdzēt viņam mainīt kļūmīgo dzīves stilu, kas atspoguļojas neuzvedīgā rīcībā.
20. Prasmīgs skolotājs izjutīs, kāda gaisotne ir viņa grupā, un izstrādās lietišķu programmu. To īstenojot, būs iespējams pakāpeniski manīt bērnu attiecības. Grupas klimats atspoguļo visu bērnu raksturus un savukārt ietekmē katra bērna emocionālo un sociālo attīstību. Tāpēc skolotājam jāpazīst ne tikai atsevišķi bērni klasē, bet arī jāzina, kā viņi sadarbojas, jo tieši šī sadarbība nosaka, kā viņas jūtas grupā. Skolotājs, kam nav nekāda priekšstata par grupas virzītājspēku, nespēj iedziļināties grupas problēmās. (R. Dreikurs, B. B. Grunvalds, F. K. Pepers).
Pamatojums: uzskatu, ka tieši skolotājs ir tas, kas rada noteiktu grupiņas gaisotni un daudz kas ir atkarīgs arī no viņa vadības stila un grupiņas saliedēšana ir galvenais priekšnoteikums , lai visi bērni justos labi un sekmīgi apgūtu mācāmo vielu. Ir jāvalda psiholoģiskajai un morālajai gaisotnei, kas nosaka savstarpējo attiecību kultūru grupiņas ikdienā un, lai arī netieši, tomēr ļoti būtiski ietekmē bērna mācīšanās motivāciju un darba kvalitāti. Manuprāt, labvēlīga un optimistiska gaisotne nodarbībās rada drošības sajūtu bērniem un sniedz iespējas katram bez bažām mēģināt, kļūdīties, mācīties no savām un citu kļūdām.
…