5.-4.gs.p.m.ē. Sokrats
(470-399 p.m.ē.) Katras fenomenālas būtnes, arī cilvēka uzdevums, misija ir harmoniski saplūst ar savu radošo ideju.
Prāts ir vislielākā vērtība, kas ir kā formula zināt, gribēt,varēt,darīt.
Pareizākais ceļš atklāt savas spējas ir pašizziņa.
Aicināja iedziļināties sevī.
Atēnās izglītības mērķis bija vispusīgi attīstīta personība.
Skaistam bija jābūt gan ķermenim, gan prātam. Mācību priekšmeti tika apgūti dažādās vietās un pie dažādiem pasniedzējiem. Pie radošajiem priekšmetiem pieskaitāmi – mūzika, mitoloģija, literatūra, kurā pašiem bija jāsacer dzeja un nelieli stāsti. Tas bērnos attīstīja runas prasmes un domāšanu. Lai spētu to mācīties, bez radošuma un bērnu izdomas (tie, kas mācījās) neiztikt.