1. Tēmas aktualitāte.
„Sociālā situācija ir izveidojusies tāda, ka liela daļa skolēnu biežāk kontaktējas ar skolotājiem nekā ar vecākiem. No tā, kā veidojas skolotāja un skolēnu attiecības, ir atkarīgs, vai skolēns izrādīs interesi par mācību priekšmetu vai vienkārši izvēlēsies skolotāju par savu padomdevēju un uzticības personu.”(R. Baltušīte,2006)
Dažādās pedagogu aptaujās zems skolēnu mācīšanās motivācijas līmenis bieži tiek minēts kā viena no mūsdienu būtiskākajām problēmām. Problēmas cēloņi:
1)skolēniem nav prasmju organizēt savu darbu;
2)skolēni neredz saistību starp šīsdienas mācībām skolā un rītdienas reālo dzīvi.(L. Sardiko,2007)
2. Motivācijas vispārīgs raksturojums (jēdziens, veidi, funkcijas).
Jēdziena „motivācija” skaidrojums.
Vārds „motivācija” pirmoreiz tika lietots 1910. gadā A. Špengava rakstā „Četri principi pietiekošam iemeslam.” Pēc šī raksta publikācijas šo vārdu sāka lietot, lai izskaidrotu cilvēku uzvedību.…