2.Mūsdienu izglītības aktuālākās problēmas:
Pedagoģijas psiholoģijas problēmas un intereses psiholoģijas izglītībā:
1)pasaules intelektuālā pārveidošana (Kanāda, ASV, Japāna u.c.)
2)valstis ar augsti attīstītām tehnoloģijām (Japāna);
3)valstis ar derīgiem izrakteņiem (nafta, gāze);
4)valstis ar augsti attīstītu rūpniecību, fabrikām (mašīnas, dīzeļi);
5)valstis, kurām ir tikai darbaspēks.
Seši svarīgi jautājumi, ar kuru palīdzību var izskatīt jebkuru problēmu:
Kas? – skolotājs, skolnieks
Ko? – ko pasniedz
Kur? – skolas „seja”
Kad? – jēdziens bioloģiskais vecums, ne visi bērni psiholoģiski attīstās vienādi
Kāpēc? – mātei jāstāsta kāpēc jāmācās
Problēmu ir vieglāk novērt, nekā cīnīties ar sekām.
3.Izglītības attīstības tendences.
Skolām ir dažādas socializācijas – mācību skolas, autoritārās skolas māca disciplīnu, pakļaušanos, priekšmeti kā atvieglota zinātnes kopija, režīms punktuāls, bez iniciatīvas, aktivitātes.
4.Mūsdienu izglītības vērtības un uzdevumi.
Mūsdienu skolas vērtība ir skolnieks, bērns, kurš tiks izaudzināts, kuram tiks sniegtas zināšanas. Uzdevumi ir apmācīt pareizi un sekmīgi bērnus, novērt radušās problēmas, saprast bērnus, saprasties ar viņiem, sekmīgi pildīt skolas funkcijas. …