Tomēr ir brīži (reti), kad viņa aizdomājās un pārprasa skolotāju, taču šajā vecumā tas ir normāli, jo uzmanības noturīgums un koncentrācija vairakkārt ir atkarīgi no darba daudzējādības un bērna ieienteresības mācību procesā.
Mācību dienas beigās (noguruma dēļ) skolnieces uzmanība ir nenoturīga, nevar ilgi koncentrēties uz noteiktu uzdevumu. Skolniece nevar sēdēt taisni – sēž vai sāniski pret skolotāju vai sēž turot galvu ar rokām, visu laiku grozās, sarunājas ar sola biedri, biežāk aizdomājas. Tomēr, mācību procesā piedalās un pilda uzdevumus, taču biežāk pārprasa skolotāju.
Kopsavilkumā, skolniecei ir pietiekoši labi attīstītā tīša uzmanība. Mācību dienas sākumā skolniece var saglabāt uzmanību bez pārtraukuma veselu mācību stundu (liela uzmanības noturība), bet mācību dienas beigās – skolniecei grūti koncentrēties darbam, uzmanība viegli novēršas (neliela uzmanības noturība). Tāpēc, pedagogam plānot stundu ir jāņem vērā ne tikai skolēnu vecumu, bet arī laiku, kad stunda notiks. Lai padarītu mācīšanas efektīvu un interesantu, pedagogam jāizmanto dažādas mācīšanas metodes, jo vienveidīgais darbs var skolēnus nogurdināt un rezultātā pazemināt skolēna uzmanības noturīgumu. Ja nepieciešams, stundas laikā jāizdara īss pārtraukums (5 minūtes) – ieslēgt skolēniem pazīstamu dziesmu, kurai viņi var dziedāt līdzi, vai iedot papīru un krāsainus zīmuļus – kaut ko uzzīmēt. Protams, to var savienot ar stundas tēmu – uzzīmēt zīmējumu vai noklausīties dziesmu, kas būs derīgs skolēniem stundas tēmas apguvei, bet padarīs stundu daudz interesantāk.
…