H.Gaudigs
Mācību stundu uzlabošana bez radikālas skolu kritikas
Mērķis panākt harmoniju starp skolotāja ieplānotajām mācību darbībām un jaunieša pašizteikšanās tendencēm: ,,Runa ir par brīvu, garīgu rīcību pēc paša iniciatīvas, ar paša spēkiem, pa paša izvēlētiem ceļiem uz brīvi izvēlētiem mērķiem”, par galveno
uzskatot garīgi patstāvīgas, kritiski domājošas personības attīstību. (2)
Tiek izstrādāta virkne praktisku metožu jebkurai mācību nodarbībai, kam vajadzēja sekmēt skolēna patstāvīgo darbu ar tēmām.
Kā arī tiek izstrādāts četrpakāpju “darba audzināšanas” fāzu modelis.(4)
Acs un rokas metode: mācību metodi, kad skolēns vēro, mēģina atcerēties redzēto un atdarināt to.
Pretēji Keršenšteinera praktiskās darbības pieejai, šīs skolas mācību princips ir „garīga, mentāla mājasdarba izpratne”. (5)
Tiek plaši pielietotas un attīstītas didaktiskās metodes. Darba dalīšana. Tiek pētīti izglītības un mācību procesa teorētiskie pamati – vispārējās likumības, mērķi, metodes, līdzekļi, rezultāti. Izstrādāti mācību satura plānošanas pamati, mācīšanas metodes, organizatoriskās formas.
…