Pirms izglītības programmu nodod pārbaudei, tajā jākonstatē visas kļūdas. Novērtējot izglītības programmu, tiek novērtēts dokuments, nevis aktivitātes, kā tas notiek novērtējot priekšmeta programmu, ar kura palīdzību izglītības programmu īsteno mācību procesā.
Izglītības programmas novērtēšana sākas ar iekšējo vērtēšanu. Tikko izveidotu programmu vispirms pamatīgi pārskata vairākas reizes un tad tiek veikti labojumi. Pēc tam to nodod ekspertu vērtējumam. Ir nepieciešami viena vai vairāku izglītības programmu pilnveides ekspertu atzinumi un viena vai vairāku atbilstošo mācību priekšmetu ekspertu atzinumi.
Vērtējot izglītības programmu, katrs eksperts izmanto savus kritērijus. Daži svarīgākie kritēriji, ko ieteicams izmantot izglītības programmu novērtēšanā:
vajadzību novērtēšana(vai veikta vajadzību novērtēšana?),
stratēģiskais mērķis(vai ir formulēts izglītības programmas stratēģiskais mērķis?),
loģiskais pamatojums(vai ir pamatota vajadzība pēc šīs programmas?),
galvenie uzdevumi(vai parādītas visas izglītības programmas galvenās ieceres?),
vērtēšanas sistēma(vai atzīmju izlikšanas sistēma ir saskaņota ar galvenajiem uzdevumiem?),
konteksts(vai ir aprakstīts sociālais, apdzīvotās vietas un iestādes konteksts, kā arī mijiedarbība ar citām programmām?),
programmu apgūstošo (apmācāmo)raksturojums(vai apmācāmo apraksts ir adekvāts?),
mācību process(vai mācību process saskan ar apmācāmo vajadzībām?),
individuālās atšķirības(vai ir paraudzēti līdzekļi spēju un motivācijas individuālo atšķirību novērtēšanai?),
resursi(vai programmā iekļauti augstas kvalitātes mācību materiāli un vai tie ir viegli pieejami pašam pedagogam?),
izmēģināšana(vai veikta programmas pārbaude parastajos programmas izmantošanas apstākļos?),
programmas izvērtēšana(vai ir izstrādāti kritēriji programmas aspektu izvērtēšanai un paredzēta programmas tālāka pilnveide?),
īstenošana(vai programmas veidošanā iekļautas tās īstenošanai nozīmīgas un atbilstošas cilvēku grupas?),
programmas izdošana(vai izglītības programma ir profesionāli noformēta?).…