1.Didaktika kā pedagoģijas jēdziens laiku pa laikam izraisa diskusijas- zinātnieki un praktiķi spriež par tās statusu un pamatotību. Jēdziens didaktika saistās ar mācīšanu un mācīšanos, mācību saturu (kas jāmāca) un metodēm (kā jāmāca).
2.Klasiskās didaktikas posmam ir raksturīga šīs sabiedriskās attīstības pasūtījuma izpilde- kā mācīt lielu skolēnu skaitu, lai palīdzētu viņiem dzīvot konkrētā sabiedrībā un izpildīt savas sociālās lomas. J.A Komenskis veidoja pamatu izpratnei par to, kā mācīt skolēnus, kā atbilstoši viņu vecumposmiem un zināšanām transformēt pieredzi. Klasiska didaktika, atbildot uz aktuālām vajadzībām, attīstīja mācīšanas formas-atdarināšana, vingrināšanās, eksperiments, lasīšana, runāšana, klausīšanās, rēķināšana, rakstīšana.
3.Klasiskās pedagoģijas mantojums ir kā pedagoģisko gudrību trauks, kurā pa pilienam uzkrātās progresīvo pedagogu vērtīgākās atziņas, lai mēs vēl pēc gadu simtiem savai pedagoģiskajai darbībai spētu no tās smelt katrs pēc savām spējām un vajadzības. …