Patērētāju uzvedība kā jauns virziens socioloģijā attīstījās pagājušā gadsimta 60. gados. Līdz mūsdienām šī zinātne ir augusi, arvien vairāk ir pētīti patērētāji, viņu paradumi, vēlmes, kā arī iespējas.
Mārketings nespētu darboties bez patērētāju uzvedība analīzes, jo ja nav patērētāju nav arī biznesa. Mārketinga speciālistiem ir jāatceras, ka klientam vienmēr ir taisnība, pat ja nav. Mārketingā patērētāju domas ir ;loti svarīgas, jo klientam ir ļoti plaša izvēle kā iztērēt savu naudu, tāpēc mārketinga speciālisti cenšas pētīt patērētāju uzvedību, lai spētu ietekmēt patērētāju pirkšanas lēmumu. Pašlaik, kad tirgū ir liela konkurence, uzņēmumiem ir jācīnās par savu vietu „zem saules”, jo izdzīvos stiprākais jeb tas, kas visprecīzāk uzzinās patērētāja vēlmes. Mārketinga speciālistiem ir jāskatās no klienta skatupunkta un jāparedz, ko klients vēlēsies.
Mārketinga speciālistiem ir jāievēro tas, ka:1
Patērētāju uzvedība ir dinamiska, tā attīstās un mainās. Tas nozīmē to, ka patērētāju uzvedība mainās līdzi laikam, modei, tehnoloģijām un sociālajiem apstākļiem. …