Psihogrāfija ir metode, kas pēta cilvēku uzvedību, intereses un vērtību orientāciju no tirgvedības viedokļa. Tā palīdz noteikt, raksturot un kvalificēt patērētāju dzīvesveida raksturojošos faktorus, kā arī to motivāciju uz rīcību.
Psihogrāfija iedalās patērētāju tipos un segmentos. Patērētāju tipu noteikšanai izmanto dažādas metodes, piemēram, AIO modeli – ''action, interest, opinion – darbība, interese, viedoklis (uzskati)''. Piemēram, šī cilvēka darbs, ģimene un sociālie pienākumi. VALS modelis balstīts uz Maslova vajadzību teorijas – ''values and lifestyles – vērtības un dzīves stils''. VALS 2 modelis ir modificēts VALS modelis, kas balstīts vairāk uz psiholoģiju. Un tad ir LOV modelis – ''List of values – vērtību uzskaitījums'', tas ietver 9 vērtību sarakstu, kuru respondenti sakārto pēc nozīmīguma.
Psihogrāfija attiecas uz cilvēku dzīvesveidu, vērtībām, attieksmi, interesēm un vērtībām. Galvenie psihogrāfiskā segmenta ietekmējošie raksturlielumi ir sociālā klase – kāds ir attiecīgā cilvēka sociālais stāvoklis, nodarbošanās, kultūra; dzīves stils – tradīcijas, godkāre; uzvedība – ekonomiskais pircējs, apātiskais pircējs; atzinumi – attieksme ;vērtības - drošība, kontrole, pašizpausme. …