Ikdienā, iegādājoties preces un izmantojot pakalpojumus, mēs visi esam patērētāji. Tādēļ katram no mums ir svarīgi zināt patērētāja tiesības, lai spētu izvairīties no problēmām iepērkoties, vai arī lai zinātu, kā pareizi rīkoties konflikta gadījumos.
Patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja:
iegādājoties preci vai saņemot pakalpojumu, nav ievērota patērētāja izvēles brīvība vai viņa izteiktā vēlme;
nav ievērots līgumslēdzēju pušu – pircēja un pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja, vienlīdzības princips jeb, vienkāršāk sakot, – līguma noteikumi ir netaisnīgi;
nav bijusi nodrošināta iespēja saņemt vispusīgu un pilnīgu informāciju par preci vai pakalpojumu;
patērētājam pārdota nepienācīgas kvalitātes vai nedroša prece vai sniegts nepienācīgas kvalitātes pakalpojums;
samaksa par pirkumu, preces svars vai mērs ir noteikts nepareizi;
līgumsaistības nav pienācīgi izpildītas;
nav dota iespēja izmantot atteikuma tiesības likumā noteiktajos gadījumos. …