Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
12,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:135319
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads   
2.  Pašvaldību darbības un izveidošanas principi   
3.  Satversmes un Eiropas Hartas par vietējām pašvaldībām prasību ievērošana   
4.  Varas un pārvaldes demokratizācija un decentralizācija   
5.  Pilsoņu iesaistīšana pārvaldē   
6.  Lēmējvaras un izpildvaras nodalīšana   
7.  Strikta funkciju sadalīšana starp valsti un pašvaldībām   
8.  Valsts, pašvaldību un vietējo iedzīvotāju interešu optimāla saskaņošana   
9.  Pašvaldību un privātā īpašuma un privātās uzņēmējdarbības (komercdarbības) veicināšana   
10.  Vietējiem iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu paplašināšana un uzlabošana   
11.  Orientēšanās uz pašvaldības teritorijas perspektīvo attīstību   
12.  Vietējā budžeta neaizskaramība   
13.  Ekonomisko vadības metožu izmantošana   
14.  Teritoriālo (municipālo) informācijas sistēmu izveidošana   
15.  Pašvaldību attīstības vēsture Latvijā   
16.  Pagasta padomes pārvaldes struktūra un tās veidošanās   
17.  Pašvaldības Latvijā   
18.  Izpildvaras struktūra pašvaldībās   
19.  Izpilddirektora funkcijas   
20.  Latvijas Pašvaldību izpilddirektoru asociācija   
21.  Izpildinstitūciju atšķirības   
Darba fragmentsAizvērt

Runājot tieši par pašvaldībām, jāmin, ka “vietējā pašvaldība apvieno sevī divus jēdzienus:
pašvaldības jēdzienu, kas nozīmē zināmas sabiedrības daļas publiski tiesisku organizāciju;
vietējības jēdziens, kas nozīmē publiski tiesiskās organizācijas piesaistīšanu noteiktām teritoriālām robežām.”2
Tādejādi var definēt pašu jēdzienu: pašvaldības ir noteiktās teritoriālās robežās pastāvoša vietējās sabiedrības publiski tiesiska organizācija likumā noteiktu publiskās administrācijas uzdevumu veikšanai. Šādu definējumu piedāvā K. Dišlers.
Savukārt likumā “Par pašvaldībām” 3.pantā arī dots pašvaldību definējums: Vietējā pašvaldība ir vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības - domes (padomes) - un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī šajā likumā paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses.
Rajona pašvaldība ir rajonu (reģionālā) pārvalde, kas ar vietējo pašvaldību deleģētās pārstāvniecības - padomes - un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju un vietējo pašvaldību deleģēto funkciju izpildi, ievērojot valsts un attiecīgā rajona administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses.
Vietējās pašvaldības pēc savas būtības ir vietējie koordinatori un realizē valsts noteikto dzīvē. Iedzīvotājiem lielākoties saskarsme norit tieši ar pašvaldībām un tieši tās arī rūpējas par noteiktā administratīvā teritorijā dzīvojošiem iedzīvotājiem labklājību. Tāpēc tieši pašvaldību darbībai un to atbilstošai un kompetentai izveidei ir jāpievērš lielāka uzmanība.
Un pamatojoties uz iepriekš teikto, pamatojas arī šī referāta temata izvēle.

Referātā izmatota literatūra gan no mācību materiāliem, gan atrasta internetā, mājaslapās, kas saistītas ar politiku un pašvaldību darbību.
“Princips (lat. principium pamats, pirmsākums) kādas teorijas, mācības vai zinātnes, kā arī cilvēka pārliecības un darbības vadošā ideja, pamatnoteikums, uzskatu sistēma.”4
Demokrātiskos apstākļos tiesību principu jēgai pastāv divas pieejas:
Tiesību principi ir idejas, pamatnostādnes;
Tiesību principi ir reālo politisko un ekonomisko likumsakarību specifiska izpausme.
Principu var uztvert arī kā idealizētu mērķi, vai arī ideālu, ko mēģinām sasniegt.
Tomēr lai arī pie kura no tiesību principu definējumiem pieturētos, pēc savas būtības tiesību princips ir tās vadošās idejas, idealizēti mērķi pēc kuriem ir jātiecas. Tas nenozīmē, ka principi ir uztverami kā uzdevumi, kuri ir jāizpilda un jāatskaitās par tiem. Princips ir kā paraugs, pēc kura ir jāvadās un jārīkojas atbilstoši tam ne tikai uz kādu noteiktu laiku vai reizi, bet gan pastāvīgi.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −0,77 €
Materiālu komplekts Nr. 1111698
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties