Biznesa loģistikas darbības, kas saistītas ar pasūtījumu vadīšanu un pasūtījumu apstrādi gan no uzņēmējdarbības, gan patērētāja viedokļa ir ļoti svarīgas. Pasūtījumu apstrādes sistēma iedarbina daudzas loģistikas darbības, kā, piemēram:
• Transportēšanas veida noteikšanu, pārvadātāju un iekraušanas kārtību;
• Inventāra sadalījumu un atlasīšanas un iesaiņošanas sarakstu izveidi;
• Preču atlasīšanu un iesaiņošanu noliktavā;
• Inventāra saraksta atjaunošanu, atlasīto produktu skaita atņemšanu;
• Automātiska krājumu, kurus nepieciešams atjaunot, saraksta izveidi;
• Nosūtīšanas dokumentu sagatavošanu;
• Produkta nosūtīšanu klientam. [4]
Pasūtījuma apstrāde ir ļoti svarīgs process loģistikā. Tā ir kļuvusi ļoti automatizēta, lai darbības tiktu veiktas ātrāk, kā arī ar lielāku efektivitāti, jo pasūtījuma apstrāde aizņem ievērojamu daļu no kopējā pasūtījuma izpildes laika. Tā sastāv no vairākiem posmiem, kuros tiek veiktas visas nepieciešamās darbības, lai sūtījums nonāktu pie pasūtītāja. Pasūtījumus ir iespējams saņemt no dažādiem komunikāciju kanāliem, tomēr arvien populārākas kļūst elektroniskās pasūtījumu datu apstrādes sistēmas, jo ar tām ir iespējams uzlabot datu pieejamību, kā arī darboties precīzāk un ātrāk.
…