Turpinot apskati, jāpārbauda augstsprieguma vadu pievienojumu svecēm, sadalītāja un aizdedzes spoli. Vadu uzgaļiem blīvi jāieguļas sadalītāja ligzdās. Ja ir silts vadu pievienojums, vadu uzgaļi neguļ blīvi ligzdās un rodas papildu dzirksteļsprauga. Šīs elektriskās dzirksteles ietekmē apdeg un oksidējas vadu savienojumu saskares virsmas. Jāievēro arī, ka papildus dzirksteļspraugas dēļ ķēdē palielinās augstspriegums, kas var caursist aizdedzes spoles un kondensatora izolāciju.
Ar roku pārbauda pārtraucēja- sadalītāja nostiprinājumu pie dzinēja bloka. Ja pārtraucēju- sadalītāju var pagriezt ligzdā, jāsecina, ka tā nostiprinājums nav pietiekams, un iespējams, ka ir izmainījies aizdedzes apsteidzes leņķis.
Dzinēju var viegli iedarbināt, ja starp sveces elektrodiem pārlec spēcīga dzirkstele un aizdedzes apsteidzes leņķa regulējums ir pareizs. Ja dzinēju iedarbina, griežot kloķvārpstu ar iedarbināšanas kloķi un aizdedze ir pārāk agra, kloķvārpsta pie pirmajiem darba maisījuma uzliesmojumiem var pagriezties pretējā virzienā un kloķis var ievainot roku. Ja aizdedze ir pārāk vēla, dzinēju ir grūti iedarbināt.
Pārbaudot aizdedzes sistēmas darbību, jānovēro arī iesildīta dzinēja darbība, automobilim nepārvietojoties. Visiem dzinēja cilindriem jādarbojas bez pārtraukuma. Ja ir pārtraukumi atsevišķu cilindru darbībā vai arī ja nestrādā kāds cilindrs, dzirdams nevienmērīgs izplūdes troksnis un dzinējs svārstās balstos.…