Vēl svarīga nodaļā, kura saucas „ Pusaudži” ir izklāstīts tas , ka īpaši svarīgi ir izmantot demokrātiskā vadības stila paņēmienus, darbojoties ar skolēniem, kuri ir pusaudžu vecumā. Kā ir zināms un uzskatāms, ka pusaudžu vecums ir grūtākais, tāpēc darbojoties ar bērniem šajā vecumā jāievēro viņu vecumposma īpatnības. Nodaļā „Pusaudži” ir dotas rekomendācijas skolotājiem par to, ka palīdzēt pusaudžiem, no kādām kļūdām ir jāizvairās, kādus principus jāizmanto darbojoties ar pusaudžiem. Darbojoties ar pusaudžiem ir svarīgi izmantot pusaudžu vecumposma īpatnības skolotājam par labu. Pusaudzim ir liela motivācija mācīties, jo viņš grib justies kā pieaugušais cilvēks, skolotāji nedrīkst aizmirst par to un sagraut motivāciju ar to, ka pret pusaudzi izturas kā pret mazo bērnu. Pusaudžiem ir īpaši svarīgs iedrošinājums, jo notiek fiziskās izmaiņas bērnu izskata un organismā kopumā, kas rada nedrošību bērniem.
Pēdējās divas nodaļas ir veltītās skolotāju stresam un konfliktu risināšanai mācību procesā. Desmitajā nodaļa tiek statīts par to kādi ir skolotāju stresa cēloņi. Īpaši interesanti ir tas, ka skolotāju stresi rodas no sadarbības visos četros līmeņos: skolotājs- skolēni ( disciplīna), skolotājs- skolotājs (-i) (nesaskaņas); skolotājs- vecāki; skolotājs –vadība, ka arī problēmas, kura rada stresu skolotāju personības un dzīves stila dēļ. Šajā nodaļā arī izklāstīts par to kā ir saistīts dzīves stils ar stresu un kā pārvarēt stresu. Kā arī stress ir saistīts ar skolēniem, skolotājiem, vecākiem, vadību, tā arī konflikti ir saistīti ar sadarbību visos līmeņos. Grāmatā ir ieteiktās metodes, kuras var palīdzēt risināt konfliktus.
…