Sadales kanāli ir uzņēmums vai atsevišķu cilvēku kopums, kas izpilda visas starpnieka funkcijas preču virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētam, tiek izvirzīti vairāki sadales līmeņu kanāli, kur nulles līmeņa kanālā ražotājs realizē preces tieši patērētājiem, vienlīmeņa kanālā ir viens starpnieks, kas patēriņa tirgū ir mazumtirgotājs, bet biznesa tirgū preču realizācijas aģents vai brokeris. Divlīmeņu kanālā - divi starpnieki, patēriņa tirgū par tādiem kļūst vairumtirgotājs, bet biznesa tirgos – mazumtirgotājs, kā arī trīs līmeņu kanāls, kur ir trīs starpnieki pievienojas sīkie vairumtirgotāji. Visu pārdošanas procesā iesaistīto dalībnieku (piegādātāju, klientu un citas iesaistītās puses) attiecības ir ļoti nozīmīgas, jo tās ietekmē pārdošanas procesu, tieši pārdošanas attiecību veidošanai uzņēmumi pievērš aizvien lielāku uzmanību. Mārketinga uzdevums pārdošanas vadībā ir plānošana un lēmumu pieņemšana, bet lēmumu realizēšana, izmantojot dažādus pārdošanas un noieta kanālus, kā arī atgriezeniskās saites nodrošina ar tirgu un attiecas uz tirdzniecības jomu. Liela loma ir arī pārdošanas vadības uzdevumu izpildei, vai tā spēj veikt pārdevēju komandas atlasi, uzņemas komandas darba organizēšanu, veic stratēģijas vadību, kā arī komandas darba novērtēšanu. Tāpēc pamats sekmīgai klientu apkalpošanai ir nepārtraukta darbības uzlabošana un pilnveidošana.
…