1.3. Motivācija pārdošanas mērķu sasniegšanai
Motivācija — iekšējas intereses, dziņas, vēlmes, nostājas, kas izraisa cilvēka aktivitāti un virza viņu rīcību. Motivēšanas procesu varētu modelēt: vajadzības - mērķa nospraušana - darbība - mērķa sasniegšana - vajadzības. Būtiskā motivācija —faktori, kas liek darbiniekam izturēties ar īpašu attieksmi pret darbu. Šie faktori ietver atbildību (sajūtu, ka viņa darītais darbs ir svarīgs), darbības brīvību, iespēju izmantot un uzlabot prasmes un iemaņas, interesants darbs un izaugsmes iespējas. Nebūtiskā motivācija — kas ir darīts priekš darbiniekiem, lai motivētu viņus. Te tiek ietverti tādi atlīdzības veidi kā algas pielikums, prēmijas vai paaugstinājums darbā un sodi — disciplinārie sodi, kritika un algas ieturējumi vai samazināšana (O’Reillijs, 2001, 152).
Pārdošanas speciālistiem un vadītājiem motivācija ir viens no būtiskiem iemesliem, kas liek viņiem strādāt ar visu atdevi. Motivācijas kritēriji var būt īstermiņa un ilgtermiņa.…