Jauns uzņēmums Latvijā uzsāk savu darbību ražojot trikotāžas izstrādājumus bērniem no zīdaiņu līdz pat vidusskolas vecumam. Uzņēmuma vadība pamatojoties uz tirgus pētījumiem izvēlējās produkta koncepcijas stratēģiju Latvijas tirgū. Palīdziet uzņēmumam izveidot pārdošanas sistēmu uzņēmumā!
1. Kas jāņem vērā un ar ko vajadzētu sākt, veidojot pārdošanas sistēmu uzņēmumā?
Pārdošanas sistēmas veidošana:
• pārdošanas plānošana (tirgus situācijas prognozēšana, mērķu noteikšana, pārdošanas plāna sastādīšana utt.);
• pārdošanas organizēšana (pārdošanas procesa organizēšana, pārdošanas tehnoloģijas fiksēšana noteikumos);
• personāla motivācija (materiālā un nemateriālā);
• pārdošanas kontrole (izvirzīto mērķu sasniegšanas kontrole);
• pārdošanas koordinēšana (nodrošinot noteiktu ietekmi uz pārdošanu kopumā, pamatojoties uz kontroles darbību rezultātiem, lai sasniegtu izvirzītos mērķus).
Veidojot pārdošanas sistēmu uzņēmumā ir jānodrošina iespēju kontrolēt un prognozēt. Efektīvas pārdošanas sistēmas izveidošana ļauj vadībai kontrolēt pārdošanas apjomus, ka arī precīzi prognozēt pārdošanas apjomus.…