Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:987059
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.06.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Raiņa dzīvesstāstā akcentētie jautājumi: *Spilgtākie atgadījumi dabā, Daugavpils apkaimē; *Folklora, saskarsme ar dažādu tautu vienk. cilvēkiem. *Skolas gadi, mācījās Grīves skolā, kur radās interese par grāmatām. *Mācības Rīgas ģimnāzijā, kur viņu daudz kas interesē, bet uzmanības centrā ir sadzīviskā dzīve. * 80.gadi ir laiks, kad viņš sāk darboties sabiedriskās dzīves pulciņā. *Tulkotāja karjeru sāk ar Puškinu Borisu Godonovu (tulko no kriev.val.). * Tālāk studē Pēterburgā juristpudenci. * Pēc studijām advokāta darbs Viļņā, tad Jelgavā. *1891.-1895. „Dienas lapas” redaktors.
*Aktīvs jaunstrāvnieks. *Trimdas laikā top par dzejnieku. *Tulko iztikas nolūkam. *1895. gūst īpašu popularitāti. *Otrais dzīves posms Šveice.

Raiņa koncepcija par dzejoļa krājuma kompozīciju – Rainis dzejoļa spēku ir atradis ciklizācijā, jo viņš visus dzejoļus sakārtoja ciklos. Un katram dzejolim ciklā ir noteikta vieta un loģiska saite ar citiem dzejoļiem. Viņa lirisko ciklu pamatprincips ir, ka lirisko varoņu pārdzīvojums ir jārāda attīstībā. Kompozīcijas principi: 1.”Kā drāma, kā romāns” – te darbojas netikai liriskie principi, bet arī episkais un dramatiskais. No epikas ir nepieciešams fakts, no dramaturģijas- konflikts. 2. „Simfonija” – pamatā viena motīva attīstība, kur saturiski jābūt visam vienotam, bet var būt emocionāla daudzveidība. 3. „ Kā jasmīnu krūms.” – vienotais motīvs parasti sadalīts palīgtēmās, un katra no tām uztverama, kā vienas tēmas aspekts. Par dzejoli: Rainis uzskata, ka dzejolis ir pamatvienība, bet neuzskata, ka viesiem jābūt vienādai nozīmei. Svarīgs ļoti ir ritms un pašus svarīgākos dzejoļus ievieto cikla beigās. Un pēdējā dzejolī pausta galvenā doma. Lai uztvertu veselumu, jāvērtē visi kompozīcijas elementi: dzejoļa krājums nosaukums(sniedz priekšstatu par dzejoļu tēmu dominējošu motīvu); apakšvirsraksts(emocionalizē to, kas pateikts virsrakstā); moto(iezīmēt pamatdomas attīstības virzienu); cikli(1.cikls-centrālās tēmas attīstības plāns; nākamie cikli šo plānu realizē; Izmanto arī gredzenu principu: a)dzejoļa krājuma nosaukums sakrīt ar pēdējā dzej. nos., b)moto un epiloga sakritība, c)1.cikla 1.dzej. un pēdējā cikla un pēd. dzej. paralelitāte, …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1130230
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties