Pakalpojumu tirdzniecība aizņem lielu starptautiskās tirdzniecības daļu. Latvijai 2006. gadā kopējais pakalpojumu tirdzniecības apjoms sasniedza 2’598’556 Latu1, kas ir ap 10% no Latvijas kopējā eksporta apjoma.2 Iespējams svarīgāk ir tas, ka Latvija ir pakalpojumu eksporta valsts (maksājumu bilance rāda, ka Latvijas pakalpojumu eksports pārsniedz importu, atšķirībā no precēm) - Latvijas uzņēmējiem un darbiniekiem aizvien svarīgāk ir piedāvāt pakalpojumus starptautiskajā tirgū.
Attīstības telekomunikācijās un IT tehnoloģijās ir ļāvušas tirgot pakalpojumus starptautiski lētāk un efektīvāk, nekā jebkad agrāk.
Pakalpojumu eksports vai imports lielā mērā nav atšķirīgs no preču starptautiskās tirdzniecības. Taču ir arī dažas ļoti svarīgas atšķirības, kas nosaka pakalpojumu mārketinga procesu un arī kādas regulācijas vai nodokļi pastāv šādai tirdzniecībai.
Šī darba mērķis ir noteikt pakalpojumu tirdzniecības specifiku un kādas ir metodes to tirdzniecībai.…