13.00 – 14.00 Brīvais laiks ārā. Bērni savā starpā komunicē grupās, pāros, spēlē
pašu izdomātas spēles un rotaļas. Skolotājs neiejaucas un nevada šo
procesu, tikai pieskata bērnus.
14.00 – 14.40 Skolotājs iepriekš ir ieskatījies mājas darbos un šajā laikā ievada,
noskaņo bērnus mājas darbu veikšanai. Visi nostājas aplī. Spēlē
šādu spēli – skolotājs nosauc priekšmetu vai kādu dzīvu būtni, met
bumbu kādam skolēnam, kuram jānosauc īpašības vārds, kas saistās
ar nosaukto vārdu. Sauc tādus vārdus, kas palīdzēs vēlāk skolēniem
veidot aprakstu par suņiem. Ja klasē ir citu tautību skolēni, tad
spēlei varētu pielikt klāt otru daļu – katru vārdu, ko nosauc latviski,
cittautībnieks nosauc savā valodā, pārējie atkārto.
Otra spēle – skolotājs stāv apļa vidū ar „makšķeri”. Skolēnu
uzdevums ir stāvot savā vietā palekties, kad skolotājs griež riņķī „makšķeri” – augstāk, zemāk. Kurš noķer auklas galu, tam jāsaka antonīms nosauktam vārdu savienojumam. Piemēram, skolotājs saka - gara spalva, skolēns atbild – īsa spalva, resns suns – tievs suns, garas ausis – īsas ausis utt.…